فراوری نفت خام آمریکا به رکورد 2ساله نزدیک شد، قیمت نفت افت کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنج شنبه در حالی که فراوری نفت خام آمریکا از رکورد 2 ساله خود که در روز قبل به آن دست یافته بود کمتر شد، قیمت های نفت افت کرد؛ اما بسته شدن خط لوله کی استون و کاهش ذخایر انبارهای سوخت آمریکا علی رغم نگرانی از افزایش فراوریات، همچنان باعث شکوفایی بازارها شده است.

فراوری نفت خام آمریکا به رکورد 2ساله نزدیک شد، قیمت نفت افت کرد

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی آی) در ساعت 11:19 به وقت تهران، به 57.89 دلار برای هر بشکه رسید که نسبت به قیمت بسته شده قبلی 13 سنت یا 0.2 درصد کاهش یافته است، اما همچنان نزدیک به رکورد 2015 خود، هر بشکه 58.15 دلار، که روز چهارشنبه ثبت نموده بود باقی ماند.

قیمت نفت برنت هم با 18 سنت یا 0.3 درصد کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به بشکه ای 63.14 دلار رسید.

علی رغم رکورد زدن فراوری نفت آمریکا، قیمت دابلیوتی آی با بسته شدن خط لوله کی استون با ظرفیت روزانه 590 هزار بشکه، که یکی از بزرگترین خط لوله های انتقال نفت خام کانادا به ایالات متحده است و همچنین کاهش انبارهای تجاری سوخت، رو به افزایش است.

ذخایر انبارهای نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 نوامبر 1.9 میلیون بشکه افت کرد و به رقم 457.14 میلیون بشکه رسید. سهام انرژی با 15 درصد افت نسبت به رکوردهای ماه مارچ خود به پایین تر از سطح 2016 خود رسیده اند.

کاهش ذخایر در شرایطی به وجود آمده است که خط لوله کی استون که میدان نفتی کانادا را به پالایشگاه های آمریکا متصل می نماید، هفته گذشته پس از نشت نفت در داکوتا بسته شد. اوپراتور این خط لوله، ترنس کانادا، حداقل تا انتها نوامبر انتقال نفت را قطع می نماید.

درحالی که اوپک در کوشش است برای تقویت بازار در دیدار 30 نوامبر خود توافق کاهش فراوری خود را تمدید کند، فراوریات آمریکا با 15 درصد افزایش نسبت به اواسط 2016 به رکورد 9.66 میلیون بشکه در روز رسیده است که کوشش های اوپک را تهدید می نماید.

این آمریکا را از بزرگترین واردکننده نفت به یک صادرکننده مهم تبدیل نموده است و حالا فراوری این کشور در بالاترین سطح دنیای است و تنها از روسیه و عربستان سعودی کمتر است.

مت استنلی، یک واسطه فروش سوخت در شرکت خدمات سرمایه گذاران فریت در دوبی، می گوید: آمریکا بدون شک ظرف 5 سال آینده بزرگترین فراوریکننده دنیا خواهد بود. در حال حاضر آنها با نصف هزینه ای که دو سال پیش نفت فراوری می کردند، درحال فراوری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3

به "فراوری نفت خام آمریکا به رکورد 2ساله نزدیک شد، قیمت نفت افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت خام آمریکا به رکورد 2ساله نزدیک شد، قیمت نفت افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید