شورای عالی استان ها برای هر جلسه 200 میلیون تومان هزینه می کند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نایب رئیس شورای عالی استان ها از هزینه 200 میلیون تومانی برگزاری هر جلسه شورای عالی استان ها خبر داد.

شورای عالی استان ها برای هر جلسه 200 میلیون تومان هزینه می کند

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، عبدالرزاق موسوی در نشست مجازی خود که به مناسب روز شوراها برگزار گشت، با اشاره به اینکه برای ارزیابی فعالیت ها نیاز به در اختیار داشتن الزامات است، گفت: اولین مشکل و چالش که شورا ها با آن رو به رو هستند در خود قانون است و در بخش وظایف شورای عالی استان ها اگر به ماده 88 قانون شوراها نگاه کنید، بین وظایف این ماده و بند یک قانون هیچ سنخیتی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: در همین قانون (ماده 88 قانون شوراها) با موانع دیگری برخورد می کنیم که یکی از آن ها وظایف هیئت تطبیق است که اگر امروزه به تصمیم گیری هیئت تطبیق نگاه کنیم نظر وزارت کشور در نظر هیئت تطبیق وارد می شود.

نایب رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به لزوم تفویذ اختیارها از سوی دولت به شوراها گفت: قوه مجریه بر خلاف سیاست های کلی علاقه مند نیست وظایف خود را به شورا ها واگذار کند و اگر قرار باشد دولت اختیاری به نهاد شوراها بدهد، این اختیار بیشتر در قسمت هزینه ها است.

وی ادامه داد: از سال ها پیش وظیفه تهیه لایحه مدیریت یکپارچه بر دوش دولت است که باید آن را تهیه و به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارائه کند، اما موضوعاتی همواره مانع این اقدام می شد که با همت کمیسیون شورا های مجلس و شورای عالی استان ها تهیه شد که متأسفانه با اختلاف کمی به تصویب نرسید.

نایب رئیس شورای عالی استان ها در تشریح دیگر مسائل موجود در حوزه شوراها شرح داد: در درون شوراها نیز بحث هایی وجود دارد که این موارد اختلاف هایی را ایجاد کرده که یکی از آن ها موضوع آموزش است و باید به این نکته تأکید کنم که آموزش یکی از ارکان اساسی شوراهاست و باید در بخش آموزش فرآیندهای لازم پیش بینی شود و باید به این نکته تأکید کرد که در شورای عالی استان ها تصمیم گیری کلان می شود و بر همین اساس باید موضوع بحث انتخاب اعضای شورا ها باید با دقت دنبال شود.

موسوی در تشریح دستاوردهای شوراها در این دوره با اشاره به اینکه شورای عالی استان ها 25 مصوبه داشت،گفت: شورا ها دستاورد های خوبی داشتند و در این جهت نیز طرح ها و لوایح خوبی نیز به تصویب رسید که از این تعداد 4 مصوبه نقش راهبردی داشت.

در تشریح جزئیات مصوبات تأثیرگذار در مدیریت شهری گفت: طرح مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح قانون شورا، طرح تأمین منابع فرادست، تهیه اساسنامه مراکز پژوهشی از جمله اقدام و مصوبات شورای عالی استان ها بود.

نایب رئیس شورای عالی استان ها در پاسخ به این سوال که میزان هزینه هر جلسه شورای استان چه مبلغی است؟ گفت: در بخش هزینه ها اطلاعات دقیقی ندارم و این موضوع باید از رئیس شورای عالی استان ها پیگیری شود، اما باید اعلام کنم رقم هر جلسه در حدود 200 میلیون تومان است.

موسوی در تشریح تخقق بودجه سال 98 و بودجه مصوب سال 99 شورای عالی استان ها گفت: از بودجه سال 98 نزدیک به 50 درصد آن محقق شد و در ادامه برای سال 99، 34 میلیارد تومان بودجه اخصاص پیدا کرده است که باید دید در شرایط اقتصادی موجود تا چه اندازه این مبلغ محقق می شود.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4272

به "شورای عالی استان ها برای هر جلسه 200 میلیون تومان هزینه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی استان ها برای هر جلسه 200 میلیون تومان هزینه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید