طغیانی: تفکیک وزارت صمت متوقف شد ، مشروط سازی معرفی وزیر به تفکیک وزارتخانه قابل قبول نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دولت بخواهد معرفی کردن وزیر را مشروط به تفکیک وزارتخانه کند قابل قبول نیست و این مورد هیچ وجه و منافاتی با هم ندارد.

طغیانی: تفکیک وزارت صمت متوقف شد ، مشروط سازی معرفی وزیر به تفکیک وزارتخانه قابل قبول نیست

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره معرفی وزیر صمت، گفت: لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس دهم بار ها مطرح و هر بار رد شد در این مجلس نیز نگاه اساسا نگاه تفکیک وزارت صمت نیست.

وی ادامه داد: تفکیک وزارت صمت در مجلس یازدهم متوقف شده است و اساسا در دستورکار مجلس شورای اسلامی نیست و اگر دولت بخواهد دوباره مطرح کند باید لایحه را مجددا به مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دولت بخواهد معرفی کردن وزیر را مشروط به تفکیک وزارتخانه کند قابل قبول نیست و این مورد هیچ وجه و منافاتی با هم ندارد.

طغیانی با بیان اینکه دولت اول وزیر صمت را معرفی کند بعد لایحه تفکیک وزارتخانه را به مجلس ارائه کند، توضیح داد: طبق قانون دولت موظف است که وزیر پیشنهادی وزارت صمت را در زمان مقرر معرفی کند و اگر این اتفاق نیفتد مجلس طبق قانون عمل خواهد نمود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: طبق قانون، سرپرست وزارت خانه تا زمان مقرر امضا و دستوراتش اعتبار دارد بعد از این تاریخ این فرد نمی تواند دستور جدید و سندی را امضا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6338

به "طغیانی: تفکیک وزارت صمت متوقف شد ، مشروط سازی معرفی وزیر به تفکیک وزارتخانه قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طغیانی: تفکیک وزارت صمت متوقف شد ، مشروط سازی معرفی وزیر به تفکیک وزارتخانه قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید